WELCOME TO MY OFFICIAL BLOGSPOT PAGE!!! ENJOY YOUR READ!!

Monday, April 18, 2011

terima kasih awak. :') *part 2*

satu hari, saya gadoh dengan jun. and saya demam time tu. :(
umi awak jemput saya dari rumah.
time tu awak tengah buat kerja, bila awak denga saya tarik nafas mcm budak nangis,
awak terus abaikan keje awak tu.
awak datang kat saya. awak sentuh dahi saya, awak cepat-cepat selimutkan saya.
uhuk, kenapa awak baik sangat ni?
saya ceritakan pasal pergaduhan saya dengan jun.
saya nak nangis, tapi tak jadi,
sebab awak penah cakap : JANGAN KITA NANGIS SEBAB LAKI.
so saya tabahkan diri. saya tak nangis. awak pun usap kepala saya. ^^
seronok tau wakk.
malam tu, saya tidur rumah awak.
ada bilik tetamu kan, saya tidur sana lah.
lagi pun umi awak tidur dengan saya.
so selamat lah kan? ngeh ngeh. naseb bek besoknye cuti. fuhh! selamat lagii.


besoknya saya bangun awal tau awak!
saya nak masak pancake khas untuk awak.
sedang saya syok masak dengan kak ani (pembantu rumah) kan,
tiba-tiba saya dengar bunyi org jatuh simen.
saya risau. betul betul panik mase tu.
saye terus naik atas and tengok ape berlaku.
ya Allah!! awakk!! :'(
kenape ni? mcm ne awak boleh terjatuh ni?
bangun lah awak. bangun lahh! saya menangis tak henti2 tau awak.


ayah hantar awak pegi hospital.
saya tunggu situ awak, saya tanak tinggalkan kawan baik saya.
lepas dokter scan sume tu.
dkter cakap, yang awak ade kanser otak.
peringkat tiga, iaitu peringkat paling tinggi and membawa maut.
terduduk saya kat situ tau awak.
kenapa awak rahsiakan sume ni dari saya?
apa dosa saya awak?
banyak persoalan dalam otak saya time tu.
tapi saya pentingkan awak utk sedar je.
itu yang penting. so saya duduk tepi awak.
doakan supaya awak cepat sedar.
sambil genggam erat tangan awak.
saya tak tahu kenapa saya sedih sangat time tu awak. :'(


last-last, mate awak terbukak jugak.
awak tau tak saya gembira sangat?!
saya hanya mampu tersenyum.
awak menangis, awak mintak maaf sebab tak bagitau saya awal-awal.
takpe awak. saye yakin awak pasti sembuh kan?
dan mase tu jugak saye bisik kat diri sendiri.
'' Ilham pasti sembuh". :)
then, hari demi hari, awak makin sembuh.
saya gembira sangat akhirnya awak balik jugak ke rumah.
awak jangan risau.
saya ade kat sini teman awak tau.


awak, makin ari saye makin renggang dengan jun.
last-last kami break. awak, saya tak nangis awak.
saya tabah. dan saya dah ade amzar kat sisi saya awak. :')
saya sayang dia awak.
awak pun tumpang gembira. hahaa. saya bahagia lagi sekali.
and skali lagi kita gelak sama-sama lagi kan?
terima kasih ea awak. ^^
awak, kenapa nangis ni? :(
jangan lah nangis. saya kan ada.
then saya peluk awak, saya biarkan awak nangis kat bahu saya.
awak nangis lah puas-puas.
awak peluk saya, awak cakap, "you'll never be replaced".
apa ni awak? kenapa saya gementar semacam ni?
then awak pun senyum, cakap takde papee dengan suare yang nakal.
ish awak ni! teruk tau! =='


*to be continued*

No comments:

Post a Comment