WELCOME TO MY OFFICIAL BLOGSPOT PAGE!!! ENJOY YOUR READ!!

Tuesday, April 19, 2011

terima kasih awak. :') *part 3*


the dream boy and the snow girl. :')


eh awak!! dah nak puasa lah!
yeayy!! ^^ suka suka! :D
tapi, awak tak nampak sihat.
kenapa ni awak? :(
awak makin tak sehat. awak kene masuk hospital.
uhukk. awak. jangan lah mcm ni.
sembuh lahh. saya merayu ni.
saya ingat lagi satu hari saya sanggup ikut umi awak pegi hospital semata-mata nak jaga awak.
awak, jangan lah tinggalkan saya tau. :(
time saya nak balik, berat sangat hati saya nak tinggalkan awak.
muka awak pucat sangat.
and awak bergantung kat mesin oksigen untuk terus bernafas.
uhuk, awak, saya sedih. 
bangunlahh. :(


awak, saya dah tak ada selera makan.
saya dah jadi pendiam.
kawan-kawan saya semua kutuk belakang saya,
tak tak buat ape pun awak.
kat sekolah saya diam je.
saya tak tahu nak ngadu kat sape lagi awak.
awak takde skrg ni,
takde sape teman saye, 
takde sape usap air mata saye,
takde sape ceriakan saye,
uhuk, saya perlukan kawan baik sayaa!! :'(
baliklah lah awak, saya berdoa tiap kali lepas solat,
awak akan keluar dari hospital tu,
and balik ke rumah.
so saya boleh pegi umah awak and kita boleh lepak same-same lagi.
aminn. arap-arap mcm tu lah kan? :')


tiba-tiba saya dapat kol dari umi bagi tahu awak dah ada kat manjung.
saya happy sangat!! ^^ tapi awak bukan kat rumah.
awak kat hospital manjung.
itu pun dah memadai awak.
awak dah dekat.
boleh saya lawat awak hari-hari. ^^ yeayy!
saya bagitau semua pasal awak kat amzar.
dia mcm takda reaksi. tapi saya tak kesah.
saya gembira sangat awak dah balik. yeyyy!!


time lawat awak tu,
awak tk nampak oke. 
awak makin teruk. awak, bertahanlah lah ea. 
saya perlukan awak tau? ^^
hahah. saya ingat lagi. 
awak cakap awak nak tengok saya pakai baju raya kan?
saya akan realisasikan impian awak tu.
awak cume kene bertahan je ea?
then awak tak cakap pape.
awak cume senyum je. maknenye setuju lah tu kan?
oke lah awak, besoknya saya ade tusyen.
saya kena balik. bye awak. <3


time elok-elok tengah tusyen,
saya dapat kol.
saya tak tahu dari sape.
so saya mintak excuse dari cikgu untuk pegi bilik air. 
saya angkat kol.


''hello?"
"hello, ni amanda nurshafeena ke?"
"yee saye, boleh saye tau ni sape?"
"ni dokter Rasyid, saye perlu bagi tahu awak sesuatu, tapi harap awak bersabar ye?"


hati saya mula tak tenang. tapi saya cuba berlagak cool.


"okey, apa yang dokter nak bagi tahu?"
"amanda, kawan awak Zariq, dah meninggal, dia nak saya bagitahu awak dulu sebelum parents dia"
"......................... meee... meninggall?" air mata saya mula mengalir awak. :'(
"bawak bersabar amanda, sedekahkan lah al-fatihah untuk arwah, kami dah cuba sedaya upaya kami untuk selamatkan dia. tapi, Allah lebih sayangkan dia manda."
"emm.. iskk..iskk... terima kasih dkter." :'( *tutup fon*


ya Allah, awak, awak tahu tak perasaan saya time tu?
saya menangis, menangis sepuas-puasnya awak.
saya menangis tak henti-henti awak.
saya balik ke kelas, saya menangis. :'(
semua kawan-kawan saya tanya.
saya menangis lebih kuat. last-last saya lari keluar.
and saya suruh umi jemput saya pegi hospital.
sampai hospital saya terus lari mcm org gila nak tengok awak.
saya nampak dkter tutup kepala awak dengan kain putih.
awak, please lah bangun. 
katakan lah ini sume cuma satu gurauan awak je. :'(


saya dekati awak, bukak kain yg tutup muka awak tu.
alahai, tenangnya awak tidur. :')
awak tersenyum. saya rasa sebak sangat tengok awak time tuu.
awak, awak dah pergi selama-lamanya.
sape nak jaga saya lepas ni?
sape nak teman saya lepas ni?
sape nak bagi nasihat kat saya lepas ni?
terlalu banyak kenangan kita bersama.
mcm ne saya nak hidup tanpa kawan baik saya? :'(
Tanggal 4 September 2010.
awak tinggalkan saya buat selamanya.
awak, saya redha, saya relakan awak pergi.
semoga mimpi indah di alam sana ya awak.
saya tabah. ini satu ujian.
sayaa... tabahh... isk. :'(


1 minggu lepas kehilangan awak.
saya dapat satu bungkusan.
dari umi lahh. :)
saya bukak, dalam tu terselit semua gambar kita.
and satu surat. saya baca surat tuu.
rupanya awak yang tukarkan password blog lama saya.
kenapa awak tak bagitau semua ni kat saya awal-awal?
sekarang semua sudah terlambat kan?
saya taknak cakap banyak..
sayaa redha. 
"kita tetap bestfriend sampai bila-bila kan?"
itu ayat awak, yang akan selalu saya ingat sampai  bila-bila.
sambil pejam mata, saya sedekahkan al-fatihah buat awak.
yee ilham, kita best friend sampai bila-bila. :')
terima kasih.


p/s : ini blog lama aku. yang dia dah tukar password. klik sini untuk tengok. sekali lagi saya ucapkan. terima kasih atas segala kenangan yang awak beri kepada saya. terima kasih kawan. :')

2 comments: